روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها

با توجه به خلاقیت و نوآوری های مختلف در شرکت F.F.S که از اساسی ترین اهداف جهت رقابت با دیگر شرکتها از نظر مدیریت شرکت بوده همواره بخش توسعه فن آوریها این شرکت در حال تحقیق و ارائه مباحث جدید در صنعت جوش می باشد. از دیگر از نوآوری های شرکت F.F.S ارائه و ترویج روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها می باشد.  تکنولوژی نوین جوش فورجینگ سر به سر میلگرد نسبت به روش متداول و مرسوم فعلی اتصال به صورت اورلپ و نیز روش استفاده از اتصالات مکانیکی و کوپلینگ از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار بوده و همچنین استحکام ناحیه اتصال در آن نیز بیشتر از ماده اولیه می باشد . به طور کلی روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها بسیار سریعتر , مستحکم تر و اقتصادی تر از روش اتصال روی هم می باشد.

مزایای روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها :

 

  • کاهش هزینه های پروژه به دلیل کاهش پرت میلگرد در محل اوورلپ.
  • صرفه جویی  تا 30 درصدی در مصرف میلگرد با حذف اورلپ و پرتها .
  • کاهش زمان , نیروی انسانی , حمل و نقل ها با توجه به کاهش مصرف میلگرد . 
  • اتصال میلگرد های غیرقابل مصرف ( پرت ) به یکدیگر و استفاده مجدد از آنها .
  • با توجه به کاهش مصرف میلگرد ، وزن اصلی سازه کم شده و متناسب با آن از نیروهای ثقلی جانبی نیز کاسته می شود و در نتیجه مقاومت سازه در مقابل زلزله افزایش خواهد یافت .
  • این سیستم ، اشتباهات انسانی را به شدت کاهش می دهد ( بسیار مشاهده گردیده است که پرسنل اجرایی برای کاهش پرت میلگردها از طول اورلب ها می کاهند که این امر باعث کاهش مقاومت میلگرد ها در نقاط اتصال و در نتیجه کاهش مقاومت سازه می گردد . )
  • با توجه به کاستن از حجم اضافی میلگرد ها در نقاط اتصال ، امکان ویبره بهتر بتن که مشکل بسیار مهمی تاکنون بوده است برطرف می شود و بتن ویبره خوب و مناسب تری میسر می گردد . 
  • با توجه به کاهش حجم اضافی میلگرد ها ، درگیری بتن با میلگرد ها افزایش خواهد یافت .
  • افزایش یافتن مقاومت در نقطه اتصال ، به طوری که مقاومت در این نقطه بیشتر از سایر نقاط در طول میلگرد می باشد .

عملیات فورجینگ سر به سر میلگرد در ستونها به صورت پیوسته

تکنولوژی نوین جوش فورجینگ سر به سر میلگرد نسبت به روش متداول و مرسوم فعلی اتصال به صورت اورلپ و نیز روش استفاده از اتصالات مکانیکی و کوپلینگ از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار بوده و همچنین استحکام ناحیه اتصال در آن نیز بیشتر از ماده اولیه می باشد . به طور کلی روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها بسیار سریعتر , مستحکم تر و اقتصادی تر از روش اتصال روی هم می باشد.

 

روش جوش فورجينگ سر به سر ميلگرد  که زیر مجموعه جوشهای خمیری در مبحث نهم آیین نامه ملی  ساختمان ایران می باشد باعث حذف اورلپ در ميلگردها ميگردد. از مزايای اصلی اين روش ميتوان، صرفه جويی قابل ملاحظه در ميلگرد مصرفي ( تا 30 درصد) و حذف ضايعات ميلگرد و همچنين ايمن سازی  و مقاوم سازی ساختمان ها در مقابل زلزله بدليل استحکام بالا در نقاط اتصال ميلگرد ها را نام برد.در اين روش دوسر ميلگرد به کمک شعله  و حرارت حاصل از سوختن گاز اکسيژن و استيلن کاملا سرخ شده و به حالت خميری در آمده(بدون تغیر در کریستالوگرافی ) و با فشار هیدرولیکی درهم آميخته و فورج ميشوند.نکته قابل توجه در اين روش ، افزايش مقاومت 25 درصدي در نقطه اتصال نسبت به ساير نقاط در طول ميلگرد ميباشد به طوری که  در تست مخرب کشش هيچگاه ميلگرد از نقطه اتصال گسيخته نمی شود.

09124414790 تلفن تماس

میلگرد ,اتصال ,کاهش ,فورجینگ ,ميلگرد ,توجه ,مصرف میلگرد ,نقاط اتصال ,نقطه اتصال ,مقاومت سازه ,کاهش مصرف ,میلگردها بسیار سریعتر ,بسیار سریعتر مست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیفان دانلود کلیپ جدید مطالب درسی مقطع ابتدایی صندوقچه دورهمی معرفی کالا فروشگاهی ارزانی